KYSY LISÄÄ!
Henkilöstökoulutus Interaktiva
Marjukka Kallio

info(at)interaktiva.fi
050 5757 564

UUTISKIRJE!

Tilaa uutiskirje sähköpostiisi, saat ajankohtaista tietoa Interaktivasta ja NLP:stä!

Tunneäly ja myynnin psykologia

Valmentaja Marjukka Kallio

Marjukka Kallio

”Kiinnostukseni myynnin kehittämiseen alkoi sosiaalipsykologian gradun teosta; tutkin tunteiden hyödyntämistä myyntityössä ja huomasin, että myynti on pitkälti henkinen laji. Se mitä tapahtuu myyjän tunteissa ja asenteissa, vaikuttaa asiakkaaseen ja ostopäätökseen. On tärkeää osata vaikuttaa omaan mieleen ja omata hyvät ihmissuhdetaidot.

Aloin testata erilaisia psykologisia menetelmiä, joilla soveltuvat erityisesti myynnin valmentamiseen ja tunneälyn kehittämiseen. Vuosien kokemuksen kautta osaan valmennuksissa opettaa MITEN myyjä oppii nämä taidot ja voi hyödyntää niitä omassa työssään.

Voimme lähteä liikkeelle puolen päivän psykologisella myynninvalmennuksella tai pidemmällä valmennuskokonaisuudella. Rakennan teidän tarpeisiinne soveltuvan kehitysprosessin, jolla nostetaan myynti korkeammalle tasolle.”

Lukemattomat keskustelut myyntipäälliköiden ja myynnin johtajien kanssa kertovat samaa tarinaa:

  • Meillä halutaan kehittää myyjiä ja on käyty perinteisiä myyntivalmennuksia; myynnin portaita ja klousausta.
  • Perinteisissä myyntikoulutuksissa hypetetään paljon ja on kivaa, mutta uutta asiaa on vähän – ainakin kun on kyse kokeneemmista myyjistä.

KUULOSTAAKO TUTULTA?

Silloin kun myynnissä EI huomioida psykologiaa:

  • ei opita syvällisemmin ymmärtämään, miten ihmismieli toimii tai opita lukemaan erilaisia asiakkaita
  • ei opita vaikuttamaan virheellisiin asenteisiin ja uskomuksiin
  • ei auteta pärjäämään haastavissa asiakastilanteissa, kestämään turhautumisia ja epävarmuutta

Vaativassa myyntityössä henkinen puoli vaikuttaa suuresti myynnin onnistumiseen.

Tunneäly myynnissä

Psykologinen myynninvalmennus on suunniteltu myyntityötä tekeville, jotka haluavat kehittyä ja parantaa tulosta.

Valmennuksen avulla osaat:

  • ymmärtää paremmin asiakkaiden erilaisuutta ja heidän näkökulmiaan
  • luoda luottamusta myyjänä
  • säädellä paremmin tunteitasi ja onnistua haastavissa asiakastilanteissa
  • poistaa myynnin esteitä omasta mielestä, vaikuttaa haitallisiin uskomuksiin ja asenteisiin
  • sinulla on taitoja panostaa hyvän asiakaskontaktin syntyyn
  • sinulla on työkalut, joilla voi vaikuttaa myynnin mindsetiin; vähennät stressiä ja turhautumisia ja lisäät mielenrauhaa
  • lisäät motivaatiota ja positiivista tekemistä -> saat hyviä tuloksia

Asiakaskokemuksia

”Todella mukavaa vaihtelua, todella erilainen kuin myyntikoulutukset yleensä - erittäin mielenkiintoinen ja uusia juttuja. Toivottavasti saadaan jatkoa!”
”Tässä oppii tuntemaan itseään ja miten vaikuttaa erilaisiin asiakkaisiin. Erittäin hyvin rakennettu kokonaisuus.”
"Paras koulutus ikinä. On ollut loistava kaikin puolin, koko ajan on ollut erilaista ja uutta, on syvennetty eri asioita."
”Valmennus loi rungon siihen, että saan omalla prosessoinnilla tunneasiat kuntoon. Isoin asia on, että huonoista puheluista ja fiiliksistä irtipääseminen on nopeutunut paljon.”
”Menee tosi hyvin, stressi on selkeästi vähentynyt, vähentyi hyvin nopeasti. Tehokkuus työssä on kasvanut, olen aktiivisempi.”

Lue lisää palautteita >>

Mikä on yrityksesi myyntitiimin energia, esteet ja potentiaali? Ota yhteyttä ja sovi maksuton sparraus 30 min. 

Olen kiinnostunut maksuttomasta tunneäly ja myynnin sparrauksesta

"Tunneäly - valmennus on lisännyt huomattavasti itsekunnioitusta, työmotivaatiota sekä auttanut pääsemään helpommin eteenpäin vaikeiden asiakastilanteiden jälkeen. Myös epäonnistumiset ja turhautuminen esimerkiksi myyntitilanteissa eivät enää merkittävästi vaikuta, vaan lähdetään heti yrittämään uutta myyntiä. Tulokset ovat olleet huikeita, jo heti valmennuksen alusta asti nähtäviä muutoksia valmennettavien toimintatavoissa.
Kiitos huippuvalmentaja Marjukalle, jonka ansiosta myös tiimin yhteishenki on parantunut entisestään."
Karoliina Salminen
Asiakaspalvelupäällikkö
Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö

Lue palautteita >>

KYSY LISÄÄ!
Henkilöstökoulutus Interaktiva
Marjukka Kallio

info(at)interaktiva.fi
050 5757 564

UUTISKIRJE!

Tilaa uutiskirje sähköpostiisi, saat ajankohtaista tietoa Interaktivasta ja NLP:stä!

"Paras koulutus, missä olen ikinä ollut. Kaikki lähtee itsestä. Valmennus on saanut ajattelemaan elämää uusilla tavoilla. Nyt ajattelee myös vaikeita asioita ja poistaa niitä. Olen erittäin tyytyväinen ja haluan lisätietoa, en halua jättää tätä prosessia tähän."
"Rentouden oppiminen on tärkeää, koska myynnissä pitää olla hirveän rento, jotta pystyy aistimaan mitä myyntitekniikkaa kannattaa käyttää."
"Valmennus loi rungon siihen, että saan omalla prosessoinnilla tunneasiat kuntoon. Isoin asia on, että huonoista puheluista ja fiiliksistä irtipääseminen on nopeutunut paljon."
"Itselle sopivimmat toimintamallit löytyivät ja olen muuttanut omia toimintatapojani. Keskittymiskyky on kasvanut, pystyn järkevöittämään työmassaa ja käyttämään aikaa oleelliseen. Olo on myös sitä kautta parempi ja virkeämpi."
"Paras koulutus ikinä. On ollut loistava kaikin puolin, koko ajan on ollut erilaista ja uutta, on syvennetty eri asioita."
"Hirveän hyvä pohtia mistä asiat johtuvat ja miten ne vaikuttavat. Tästä on ollut työhön apua, kun pitää tehdä valintoja. Kun oppii olemaan onnellinen, kaikki sujuu mukavasti. Sivutuotteena tulee yritykselle mieletön määrä tuottavuutta lisää."
"Valmennuksen tuloksena en enää jää vatvomaan ja jahkaamaan mitä olisi voinut tehdä toisin, otan työasioissa seuraavan. Turhautuminen on vähentynyt. Kun joku ottaa oikein päähän, mietin mikä syy siihen on miksi on niin äkäinen ja hävitän asian. Stressi on vähentynyt: asiat eivät enää vaivaa mieltä eikä kropassa ole enää niin jännittynyt olo."
"Valmennus on rauhoittanut minua selkeästi, olen yllättynyt siitä. Opin laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen ja vitkuttelu työssä on vähentynyt. Tärkein muutos on, että osaan jättää epäonnistumiset nopeammin taakseni, enää ei tarvitse murehtia pikkuasioita."
"Valmennus on tärkeä työkalu siinä, että saa hyviä tuloksia. Oman itsen ja omien tuntemusten hallinta on kaiken perusta, ei tekniikka."
”Todella mukavaa vaihtelua, todella erilainen kuin myyntikoulutukset yleensä - erittäin mielenkiintoinen ja uusia juttuja. Toivottavasti saadaan jatkoa!”
”Tässä oppii tuntemaan itseään ja miten vaikuttaa erilaisiin asiakkaisiin. Erittäin hyvin rakennettu kokonaisuus.”
”Menee tosi hyvin, stressi on selkeästi vähentynyt, vähentyi hyvin nopeasti. Tehokkuus työssä on kasvanut, olen aktiivisempi.”